fredag 5 december 2008

Vardagslyx...


Det finns massor av fördelar med att vara fårbonde. En är lyxen att kunna unna sig en bit kött av lamminnerfilé en helt vanlig fredagskväll. Eftersom vi ofta har frysen full av lammkött, tillagar vi då och då en festlig måltid, som vi njuter av i finrummet. Äldste sonen älskar att få duka fint, och att sedan äta av hemmagårdsköttet, en lyx vi alla njuter av. Att dessa underbara djur sedan håller våra betesmarker öppna, med blomstrande fauna och att deras ull är den bästa fiber som finns, är ju bara ett plus. För att inte tala om dessa underbara lammullsskin som våra får ger oss. Vem vill inte ge sin bebis den rogivande harmonin? Dessutom är det världens bästa stimulans för våra hundar, som dessutom hjälper oss i det dagliga arbetet med djuren. En sluten cirkel, som alla på gården gläds åt helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Lamm och får skinn är ju underbart :) Jag som sitter mycket och är frusen älskar sådana, mjuka och varma.

    Det låter mysigt på er gård med alla får. Vist är det väl lite lyxigt att få äta gott och duka fint, sånt behöver man ibland :)

    ps. jag svarade inte dig igår om min skada berikat på på något sätt? Jo det ärklart. Jag har ju fått träffa så mycket människor som jag förmodligen inte skulle mött annars. Jag har fått insikter som jag inte skulle haft annars och har en syn på livet som jag kanske inte skulle ha annars.. Jag tror att allas liv påverkas av den sittuation man är eller har varit i..på gott och ont ibland. Vissa kan bli bittra och negativa, fast det har jag sluppigt. Tror inte det ligger för mig :)


    ha en toppen dag!

    SvaraRadera