måndag 1 december 2008

Mera bak i huset


Bakarglädjen smittade tydligen av sig till min man. Eller så kanske han är trött på allt surdegs och fullkorns bakande. För när han plockade fram mjöl och jäst, så blev det fluffigt, vita tekakor. Och jag kunde riktigt se hur det tindrade i hans ögon då han stolt knådade den släta och följsamma degklumpen.

Färdigknådad deg...

...inne i ugnen...


...färdigt resultat. Mums!!!

Visst är det härligt att baka bröd... och så gott! Och så slipper man ju alla tillsatser och kemikalier, man har rent mjöl i påsen så att säga, haha...

Ja, vi har i alla fall njutit att varma, nybakade tekakor här i familjen till kvällsmat. Det tackar vi far i huset för. Puss & Kram

2 kommentarer:

  1. mm va gott det där såg ut!
    Tack så jätte mycket för grattiset i gästboken och jo visst känns det skönt att ha det avklarat. Hennes kapacitet har jag aldrig tvivlat på men som vi pratat om tidigare mycket kan hända. Men nu var detta klart och träningen inför nästa år kan börja.
    Hur lång tid är det kvar på rehab för Kayleigh?
    MVH
    Nathalie

    SvaraRadera
  2. Det var jättegott.

    Kaylie haltar fortfarande lite, vilket hon egentligen inte borde göra efter så lång tid. Sist vi röntgade såg dom en liten bit, som de inte visste om det var brosk eller ben. Vi ska röntga idag igen, så jag hoppas verkligen att det är bra, så de inte måste ta upp det igen. Vi vill ju börja träna... Boy kan behöva lite inspiration för att tända fullt ut också, jag hoppas...

    Ha det gott
    /Victoria

    SvaraRadera