tisdag 23 september 2008

Baggsläpp


Så var det äntligen dags för vår nyinköpta Gotlandsbagge att få komma in till flickornas hage. Maken lånade hundens koppel och ledde honom längs ängsvägen bort mot "kuel", som hagen längst bort kallas. Och han gick fot bättre än hunden enligt maken, som för övrigt kommer mycket bättre överens med våra baggar än jag själv gör. Men oss hade baggen snart glömt då han fick syn på tackorna, och snart blev han omsvärmad av damer som ville komma fram och nosa på honom. Så om han nu sköter sig därinne så kommer lammen i början mars, alldeles lagom för att hinna växa till sig ordentligt under sommarhalvåret.




2 kommentarer:

  1. Hej!
    Trillade in här via en annan blogg och tyckte här var så lantligt, mysigt, "deckarförfattarinniskt" (Spännande!!!)...
    Jag har nyligen blivit tvungen att radera min blogg för den var "full", men nu har jag startat upp igen!
    Sidan är ganska trist än, men du är välkommen ändå!

    Jag bor själv på gård och har både får (29 st), hundar, katter, fåglar, höns, ankor och katter...
    Gillar att läsa denna typ av bloggar som är lite mer "jordnära"...fastän jag har ett intresse som kanske inte är så jordnära...snarare högre (lite andligt och så...uttrycker mej lite försiktigt i dessa frågor ibland! haha!)

    Jag lägger en länk till dej om det är ok?
    Annars får du "skrika till" på mej!

    Ha en bra dag...//Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillar min blogg (trots att jag varit dålig på att uppdatera på sistone, men jag ska bättra mig under hösten, jag lovar). Och jag ska absolut kika in på din blogg, det verkar som som vi har flera intressen gemensamt. Och naturligtvis tackar jag för att du vill länka till min. Det är helt okej! Ditt "inte så jordnära intresse" verkar mycket spännande, hoppas du delar med dig av det...

    Tack för visat intresse :-)

    /Victoria

    SvaraRadera