fredag 15 augusti 2008

Kvällsmat


En mysig familjedag har tillbringats på vedbacken, där hela familjen hjälpts åt med veden. Ja, lillen var med han också, fast han såg mest bara på förståss:-) Men Albin har fått visa sin muskelstyrka i armarna då han lyft stora stockar och rullat fram enorma kubbar till klyven.
Och denna trevliga dag avslutades med en skogspromenad tillsammans (lillen åkte med på pappas rygg). Jag och Albin hade tagit med varsin svampkorg, vilket visade sig vara tur då vi fann mängder av skogens guld.
När vi anlände till hemmet igen, efter den avkopplande skogsturen, bakade jag ut surdegen jag satt på jäsning tidigare. Sedan rensade jag och äldste sonen kantarellerna innan det var dags för kvällsmat och läggdags. Behöver jag säga att kvällsmaten bestod av smörstekt svamp och nybakat bröd...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar