söndag 17 augusti 2008

I skrivandets startgrop

Så har jag börjat skriva på min andra bok. I flera månader har den funnits i mina tankar, där den har bearbetats och konstruerats. Och efter en sömnlös kväll, då bokens inledning skapades istället för att sömnen skulle infinna sig, satte jag mig omedelbart morgonen därpå för att skriva prologen. Och så var jag igång. Detta skedde för ett par dagar sedan.
Under denna morgon, i skrivande stund, har första kapitlet skapats. Så nu är jag igång, och det känns underbart att låta fingrarna flyta över tangenterna medan det som skapats i mitt huvud kommer i pränt. För efter en lång paus i mitt litterära skrivande så känns det skönt att få skriva igen. Så medan bok nr. 1 valsar runt hos förlagen fortsätter jag mitt skapande och hopp om att bli utgiven.
Naturligtvis arbetar jag även denna gång med en krimhistoria, en slags fortsättning på den förra, även om mordgåtan är fristående. Och även om jag fortfarande befinner mig i startgroparna, så känns det redan bättre och mer organiserat än när jag startade mitt första bokprojekt.

2 kommentarer:

  1. Så spännande, stort lycka till! Jag har tyvärr inte följt din blogg så jag vet vad det är för böcker du skriver... Jag ska kolla runt. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Jag skriver deckare, med stor tyngd på relationer samt psykologin bakom brotten. Trevligt att du läser min blogg. Ha det gott :-)

    SvaraRadera