fredag 28 mars 2008

Bebisyoga


Lillkillen har glatt gjort mig sällskap i morgonens yogapass och han har, liksom mig, också tränat sitt buklås. Han tränar enträget på att sitta upp, en konst han numera behärskar och som gett honom en helt ny vy. En ny värld har öppnats när han nu kan sitta upp och plocka med sina leksaker. När jag rullar ut min yogamatta lägger jag också ut ett mjuk, härligt lammskinn åt lillkillen att sitta eller ligga på. Och den lugna, behagliga yoga dvd:n från Casall gör även en liten bebis harmonisk. Med stort engagemang följer lillkillen kvinnan på teveskärmen då hon utför yogans positioner, för att ibland vända blicken mot sin mamma som står lika konstigt. Och där, när jag står i hundens position avfyrar han ett strålande leende mot mig.



Att ligga på golvet och vrida och vända på sig är så himla kul. Visst är det väl fantastiskt att mor och son har samma intressen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar